dig into the CAVE

Wednesday, December 26, 2012

Edisi Khas


[Bismillah]

Assalamualaikum wbt


huargh...
dah lamenye tak menaip
kali ni aku menaip..tapi bukan di tanah serdang...tapi kemaman
sejauh 240 km aku sampaikan khabar ini

Assalamualaikum wbt teman seperjuangan
jauh dari pndangan tapi aku harap kenangan ini mekar sepanjang perjalanan
dah seminggu aku kat rumah
alhamdulillah...dapat bantu mak abah...
tolong mak cuci luka tok 
[tok/nenek dah bed ridden .bnyak luka kat blakang badan..dan aku melihat mak membersihkannya setiap hari...mak cakap..akan ada benda yang dia akan rindu nant...rindu nak bersihkan luka tok..rindu nak bersihkan najis ciptaan tok...Oh Mak! May Allah Bless You and pay u as u worth it]
belikan ubat untuk tok..so selalu kena p kuantan kemaman
ma'thurat alhamdulillah..solat sunat insyaALLAH..qiam nak berjinak2..insyaALLAH..doakan aku teman
insyaALLAH 16 hb ni aku lapor diri tau
jadi cg kat al amin kemaman
doakan aku teman
rindu sangat dengan masa bujang aku
pagi keluar p kerja
balik p usrah
hujung minggu program
masyaALLAH.. ya Allah..aku rindu sangat nak tatap muka akhwat
nak tgok muka usrah mate n naqibah aku: kak fariza, Kt, Sarah, Fatin, Dayah, Aini..kak nad.
kak fariza..aku rindu kau..aku rindu nak tgok kau gelak..sharin kau..
Kt..my motherly frend..sumpah aku rindu nak dengar tazkirah hang..bukan kau jer rindu aku gelak..tapi pon rindu kat senyuman hang
Sarah.. my palestinian fren.. ur spirit colour the space
Fatin..manje! aku rindu dia duk peluk2..menepek ngan org..hahaha
Dayah..suka sembang ngan hang
Aini..the Osem Phlegmatic
kak nad..kakak yang penyabar layan 3 org anak kecil..talhah, adam, and aku..akakaka

aku rindu Burian
aku selalu cakap dalam hati aku
mana ada bnda free skrg..
nak tidow pon kena bayar..
nak kencing pon byar doposen
tapi ade satu tempat yang free...BU! ahahaha
ohoi...gurau2...hahaha
aku tebus balik segala yang free tu ya...insyaALLAH aku paham keadaan BU..
insyaALLAH..aku takkan lupa itu..kikikiki

aku rindu anak2usrah aku
rndu si Osem Nadia, amirah, hanin, aisyah, dayah tinggi
rindu sama Amirah atikah, aishah, syafiqah, syahirah, majida, awatif, hatikha, suzida
hahahah.... i miss them damn much yaALLAH..

masa ni akan rindu2an
malam sebelum aku balik tu..
aku tekejut..nape sume org datang BU?
kang prog esok start kul 7 pm
terlalu awalnye dorang  prepare makanan...
beriya2 masak
dalam ati aku.. "Basi jugak makanan tu kang..."
tapi aku malas nak bersuara sangat..sebab dorang yang masak..
mungkin penat esok bleh dikurangkan sebab dah masak harini
yang aku tanya... "ada ape malam ni?"
ade yang jawab: nak sambut besday yang dah lepas...
oh...thats great..mcm best..esok nak balik..sempat jumpe semua...dalam hati aku yang ni jer

pastu lepas isyak..aku trun la nak sambut besday
pastu duk bising2 nak tgok video accapella
naik cari sat..yang aku jadi tahu majlis tu majlis wida' aku lepas kak wan atiqah naik and bagi sepatah dua kata semangat and cute gift..jazakillah akak...
pastu aku trun..mase tu ase nak terburai air mata.. |biasala..mak ni sensitip nyah|
dengar sepatah dua kate dari KT as pngerusi..dalam hati aku tak keruan
aku buat2 la cari acapella ape kebenda semua..
sampai sudah tak jumpa sebab aku tengah separa sedar
aku TAK SANGKA!
siesly..aku tak sangka
bagi aku...aku adalah manusia yang hanya hadir seketika..untuk hiasi hidup manusia disekeliling aku..kemudian aku akan pergi
tidak pernah dalam fikiran aku manusia2 ini akan celebrate pemergian aku
mendengar luahan mereka
aku menggeleng
aku hargainya dan sesungguhnya Allah lebih tahu aku siapa
dan segala pujian2 aku kembalikan pada Allah
aku malu menerima kata2 kalian..aku TAK LAYAK!
sungguh! aku tak banyak contribusi pon disaat akhir aku pergi dari UPM
tapi ada satu yang aku sedar [takdela satu sangat kan...]
semua ni NIKMAT
nikmat yang Allah berikan pada aku
yang aku tak boleh dapat dimana2
kenangan ini NIKMAT
Kenali kalian adalah NIKMAT
Masa bersama kalian adalah NIKMAT
makan dalam dulang bersama kalian adalah NIKMAT
bangun qiam bersama kalian adalah NIKMAT
bertekak dengan kalian adalah NIKMAT
salah faham dengan kalian adalah NIKMAT
melihat wajah kalian adalah NIKMAT
yang kadang-kadang aku lupa untuk syukuri
kalian dihantar pada aku..menjadi manusia yang sentiasa aku dapat lihat wajah kalian..
wajah ikhlas menginfakkan diri, hati, masa, harta untuk dakwah ini
susah payah dan kepenatan kalian..
aku kagum!

aku nurhidayah bt abd razak
memohon maaf atas khilaf, kelemahan aku..
aku tahu aku ad mengguris hati manusia indah disekeliling aku ni
maafkan aku
doakan aku
kalian lah warna yang mencorak aku
yang mewarna warnikan hidup aku selama aku di UPM
dan aku takkan pernah lupa hal itu
maaf kan aku teman
maafkan aku!
jazakillah menjadi teman aku
terima kasih kerana menerima aku sbgai pemain wayang tmbahan dalam timeline hidup kalian
aku adalah aku yang punya segala titik klemahan itu
kalian lah yang menjadi penutup titik itu..hahahah

jumpa lagi di post akan datang..aku rindu kalian







No comments:

Post a Comment