dig into the CAVE

Friday, June 21, 2013

Langit Tak Selalunya Mendung

[Bismillah]

assalamualaikum wbt

fuhhhh..berpeluh2 membersihkan sawang...(hyperbola)
jari2 dah krem..lama tak menaip
itulah akibatnye bila busy
busy sangat ke? hahaha...biasa2 je...najib pon xbusy gaya aku
dengan sistem baru pembelajaran di Malaysia
yang sangat serabut gaya benang kusut


aku pon xpaham kenapa jadi sistem macam tu
test hanya untuk short term memory
aku ajar sains dajah dua
boleh jadi aku ajar budak2 harini...aku test hari ni jugak
dan budak2 ni sure boleh jawab sebab fresh lagi
cuba aku ajar harini...aku test minggu depan atau lebih dahsyat..bulan depan...
ini sume idea ex-pm sebab nk ikut ala barat
kesan pembelajaran di Malaysia takkan sama dengan barat
anak2 mereka rajin bereksperimentasi
anak2 malaysia semua nak kena suap

-------------------------------cukuplah cakap pasal mende yang bolok2 gini-------------------------------


tajuk lain..post lain...hahaha..sokmo jadi gitu
dok brape nok paham jgok
hahaha...bialah..
mu org tau...kat mana2 aku g..byok ngat tarbiyyah Allah wi kat aku
kadang bleh tahan...kadang netup gop
bak kate sorang pokcik (bukan ikram)
kat mana2 pon kita pergi....kita baik ke kita jahat xkan semua orang akan suka kita
i bet its true..the older's tot always be true
even prophet Muhammad the most perfect human..with a blooming akhlak..people still hate him
dan siapa gok kite ni xpect sume orang akan sayang kita sokmo2
mmg betul la...ujian ni ad sokmo untuk aku
dan akhirnya...kesabaran itula yang aku bwok
kita nok satisfied manusia ke nak satisfied Allah?



tekanan gok skali2 kalu mari hal gini
bagi aku se je...
kita jngan masuk campur hal org lain yang x mendatngkan manfaat
dan jangan cakap mende2 tak berfaedah
cakap mende yang menyakitkan hati manusia lain
sebelum cakap cermin diri dlu...jangan ingat diri sempurna macam nama ada dalam list surga
(tutup mulut hangpa..aku xmau keluar ayat aku..sebab ayat aku lebih pedas dari korg sebenarnya)

mende ni bnyak berlaku...even diskolah al amin
hangpa ingat sekolah agama itu sepenuhnya agama?
kadang2 aku rasa kelaka tgok gelagat manusia..
tapi nak lari kemana? kat situ tmpt kita cari rezeki
telan la selagi mampu
aku tak sayang sekolah
aku sayang anak2 dalam sekolah
aku tak sayang sekolah
tapi aku sayang tarbiyyah


mendung sekejap...kemudian hujan,,,pelangi datang :)

aku tak rindu UPM
aku tak rindu akhwat
aku tak rindu sapa2

sekian,

wassalam

No comments:

Post a Comment