dig into the CAVE

Friday, August 23, 2013

Manisnya Hidup Sebagai Orang Poket Kering

[bismillah]

Assalamualaikum wbt

pengalaman ini aku cerita bukan sbb ak nak org pandang ak kesian
tapi ak seronok nak cerita jalan hidup aku
dari satu sudut seperti...urhhhhh (xtau nak describe macam mna sebenrya..sbb tu jd urhh je tu)
tapi dari satu sudut..ia lucu dan paling penting ia membahgiakan + +,

jalan hidup kita berbeza....pilihlah mana yang buat kita happy dan yang penting masih tersibghah Allah




jalan hidup aku ni...berlaku masa umur aku ditahun akhir (2011)
seronok sangat bila ak terimbau kenangan tu
bersama dengan sorang member (fida)-rindu ngan dia...sungguh
masa nak buat final year project...
duit mmg kopak..kering habis..
stakat ptptn yang ckup makan tu..apalah sangat..x kluar shoping pon habis..ape lagi kalau kaki shopping...
mse tu agak sedih la...kikikikiki T_T
basuh kain guna tangan sbb duit dah xde nak basuh gune mesin
duk kongsi bilik 2 org..sempit.. harga murah..suit our pocket...hahahahahaha...lucuu
disebabkan masa tu ktorg ade duit not biru ngan merah sikit jer...
so makan ktorg cut
nak makan...untuk tgahri..pastu beli roti tahan la 2-3 hari..air watercooler jer...tadah laa...tadah...hahahaha
makan tenghari mmg memory sangat
masa tu org lain tengah cuti...
tak ramai la turun cafe
ade  2 cafe je bukak kalau xsilap...mase tulah
jadi kami ni mmg selalu pergi cafe hujung belah sinki...makanan murah dan banyak
ktorg tengok list makanan.....urmmm...4.50...5.00
last2...

"makcik, bungkus telur dadar nasi putih...pastu kat nasik tu tuang sket kicap..."

makcik tu tersenyum....mungkin dia paham kot
jadi jumlah keseluruhan makan tgahri kami adalah : Rm 2.00
kachingggggGGGG
ahahahahahaha...korang tanya kat mana nak dapt mkanan hrga 2 ringgit...
aku dah show korang semua ni exist...ahahahah
yang terharu..makcik tu ltak nasik bukan main bnyak...
mungkin dia nk suh kami simpan utk makan malam skali...thanks makcik <3 p="">
manjadi orang poket nipis bukanlah pilihan...
namun bukan masalah besar
dalam hidup aku...aku selalu diuji dengan poket yang selalu nipis
dan bagi aku...ia tidak mngapa...ia didikan Allah buat aku..
Allah akan uji kita dimana titik lemah seseorang kan?
bukan aku tidak usaha untuk mndapat yang lebih baik...
tapi apa yang ada hari ini..inilah yang terbaik...sungguh...
aku happy tgok kawan2 aku..
berjaya dalam kehidupan..
blajar xpening pon duit xcukup
ade yang belajar oversea
mak ayah pon senang
ak happy..aku syukur kawan2 aku hdup macam tu...
dan sememangnya kita melalui jalan hidup yang berbeza
berbahagialah


sebab aku xleh bayang kalau ak poket tebal...
manusia jenis apa aku akan jadi..
dan menjadi manusia poket nipis bukan pilihan (sape nak kan?)

tetapi ia adalah manis...perhaps...hahahahah


semua manusia lapar duit
tapi jangan lupa duit tidak mngenyangkan
malah membebankan...
duit macam hantu...
its hunting u...

pray for Egypt Syria Palestine







No comments:

Post a Comment