Monday, May 24, 2010

ahlan wasahlan..

assalamualaikum wbt..
alhamdulillah..chat hendaknya..dah lame tak menaip.tangan pun dah keras..tak mngapalah..insyaALLAH..dalam life has no ctrl Z...hmm..cntrl+z..cbe la try wat kat laptop tu..yerp..'undo'..falsafahnya adalah..kehidupan (masa) tak dpat kita patah balik..macam simpulan bahasa tu..'telajak perahu boleh diundur..telajak perbuatan..tak bleh nak erase dah.." 
Bagi yang melakukan kebaikan..Alhamdulillah..semoga sentiasa dalam rahmat ALLAH...lakukan kebaikan terus menerus...kerana atas dasar kebaikkan lah islam tersebar..semestinya kita tahu bahwa Rasulullah punya peribadi yang baik..akhlak Rasulullah adalah akhlak al-Quran dan kebaikkan baginda tiada hentinya..ramai yang memeluk islam kerana keperibadian baginda..danperibadi ini sukar kita nak jumpa masa kini...we are muslim should be a role model to others (non-muslim). tapi kini kita yang banyak ikutkan mereka. "dunia itu adalah syurga buat kufar dan penjara bagi orang islam.." mahu ke syurga bukan mudah...


"saya ada jumpa mat pit (budak dadah), dia cakap "assalamualaikum ustaz." ustaz tergelak dan mengatakan diorang pun tahu saya ustaz dan bagi salam... "kamu buat apa ni?" tanyalah si ustaz berbasa basi dengan pemuda yang separa sedar dalam khayalan.. "nak ke syurga la ustaz..". "orang isap dadah pun tau nak masuk syurga yang banyak nikmat tu..apalagi kita yang mahukan syurga..maka banyakkanlah amal sebelum ALLAH mengambil balik apa yang sebenarnya hak Dia ni.."


tetapi bagi anda yang melakukan perkara melampaui batas, makanya hidup ini tiada 'undo' nya..yang pasti andai taubat yang di sembahkan kepada ALLAH, maka keampunan yang luas ALLAH tadahkan..hidup tak ada undo..tpi hidup mesti diteruskan..kadang2 kita kena pandang belakang dan memandang silam kita, masukkan rasa keinsafan dalam diri..dan bertekadla tidak mau mngulanginya lagi..kerana kehidupan kita adalah pelajaran yang berterusan...process of learning..jangan jadikan masa silam kita adalah kisah hitam yang kita sendiri tak tau masih ada sinar atau tak..melepek tanpa mahu bangkit..sedangkan ALLAH Maha Pengasih masih menanti dengan rindu mahu mendengar tangis esak hambaNYA supaya sentiasa mengharapkan kepadaNYA. kisah yang bagaimana yang kita jalani dalm kehidupan kita bukan bermakna kita adalah manusia yang kotor..ya..kita kotor andai kita tak mahu beraubat..kembali pada ALLAH..
"islam bisa meninggalkan segala yang kita lakukan dimasa lalu.."..
dalam Quran banyak ALLAH mngatakan bahawa "ALLAH MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG.." "AKU tidak menzalimi hamba2 KU, tetapi merekalah yang menzalami diri sendiri".
persoalannya..mahu ke tidak sahaja..it in ur hand..
insyaALLAH..jumpa lagi..
assalamualaikum...
 (gaya macam nak kirim email)

3 comments:

  1. hai dayah..blog baru lagi?banyaknyer blog dier.
    anyway..happy besday!!

    ReplyDelete
  2. salam akak..tq..saja nak buka lembaran baru..enjoy reading...saya cuba masukkan ec2 yang baik..dan saya bukanlah pengarang yang baik..tapi terimalah seadanya ya..hehe

    ReplyDelete
  3. yes..me too..but we try the best k..
    as long as the message that we want to give is delivered, its ok!! enjoy reading my blog too..

    ReplyDelete