dig into the CAVE

Thursday, July 12, 2012

Apa Tajuk Paling Sesuai?

[Bismillah]
Assalamualaikum wbt
hmmmm...
Mengeluh kepenatan dengan sisa2 dunia yang ada...
adakah masih tersisa atau ia melekat terus dihati..aku juge xpasti
melalui hari2 yang kelihatannya penuh kepayahan
dada rasa sesak semacam
kelemahan ku adalah dunia
namun tetap lemah mencari kekuatan
sedih dalam hati ditelan2
hinggakan aku bungkam
akhirnya tenggelam

kecewa? sedikit mungkin ada dalam hati
namun...
aku hanya melalui kisah hidupku
bagaimana Allah mengaturnya itu terserah padaNya
yang penting doaku..akan sering ku panjatkan padaNYa
Jiwa ku perlu terisikan dengan nama2 Nya..
Bukan lagi perasaan Kosong yang menyapa
ingin ku tiadakan ruang untuk itu
Engkau pergi jauh2 Kosong!


Ingin ku buang jauh2 perasaan yang menyesakkan ini
bukanlah penat
tapi sakit
walau badan tidak penat tapi hatinya sakit
tenteranya akan lemah skali
bukankah begitu?
bagaimana keadaan engkau wahai hati?
Kau Kosong bukan?

Sedih?
Jauh disudut hati
ya aku sedih
mengenang apa yang berlaku aku buntu
Namun bagaimana lagi?
ku harapkan kemanisan disebalik kepahitan ini
  (takdela pahit mana..aku kan sanguine..mmg ayat2 aku hyperbola semuanye) hahahah
[Al-Fatihah: 6]


Lupa tidak..
Redha InsyaALLAH
Maafkan aku
disebalik apa yang berlaku
aku mengharap Allah mentarbiyyah hati-hati lembut ini
Allah mencungkil ibrah2 agar ia nampak dek mata hati kita
aku...?
masih banyak perlu diperbaiki
apa yang dapat ku lihat...
jangan pernah merasa hebat kawan
seribu tahun kau dijalan tarbiyyah
karat2 masih melekat
Jangan merasa diri suci sedang kita tak sedar hati sendiri mati
Astaghfirullah..astaghfirullah..astaghfirullah..
semoga Allah mengampuni dosa atas kealpaan dan kelalaian kita
insyaALLAH...
Asif jiddan


No comments:

Post a Comment