Tuesday, April 10, 2012

Kap Ba Ro Kap Alip Ta Nun :)

Assalamualaikum

"kita ada duit 10 ringgit je dalam dompet, dengan duit 10 inggit tu kita guna..sekali lagi buka dompet ade lagi 10 ringgit tu.." (bukan magis)

[credit: purse addict] 

hmm...paham?

kerja yang kita buat banyak berbanding masa yang kita guna
kita akan merasakan ke'lama'an masa/masa berjalan dengan lambatnya pada satu ketika dan banyak kerja yang boleh disiapkan - = = ' pernah?
(ya...mungkin ada kaitannya dengan tahap kerajinan, kefokusan, dan kepantasan serta keIMAN'an...haaaa)

...................................
[Barakah is an attachment off the good deeds]
attachment :: berserta

apa sahaja yang kita buat akan ada benda baik yang kita dapat

menarik kan?
tapi barakah akan dapat dengan hanya mimpi2..seperti IMAN...
sebab barakah tu akan hadir dengan memohon doa pada ALLAH..smoga kebaikan akan sentiasa melekat pada kita~~~


"semoga ALLAH memBERKATI kamu"
"Barakallahulakum..."
ucapan biasa...
tapi makna dia besar kot ..

pernah dengar lagu Barakallah dari Maher zain?
lagu pasal doa Rasulullah saw buat pengantin?
--haruslah sume orang penah dengar--huish (- -,)

::Pengantin::

sape xnak kan?
bagi yang akan melangkah...
aku nak pesan (even aku belum lagi nak ke arah nikah2 ni)
mcam mana Rasulullah berpesan dalam Hadis Rasulullah saw



” Jagalah Allah niscaya engkau mendapatiNya di hadapanmu, kenalilah Allah di saat lapang, niscaya Dia mengenalimu di kala sulit. Ketahuilah bahwa apa yang luput darimu tidak bakal mengenaimu, dan apa yang mengenaimu tidak bakal luput darimu. Ketahuilah bahwa bersama kesabaran ada kemenangan, bersama kesusahan ada jalan keluar, dan bersama kesulitan ada kemudahan .”-Riwayat Tarmizi



jaga lah ALLAH dalam setiap apa yang kita lakukan.
tahu apa Do and Don't pada sudut pandang ALLAH
ALLAH ade senarai dalam Al-Quran pon apa yang Dia suka atau tak
ada yang kita tahu pon
lihatlah apa yang ALLAH larang itu sebagai tanda Ar-Rahman dan Ar-Rahim ALLAH pada kita
kasih sayang ALLAH pada kita...masyaALLAH..

lihatlah kelangit berkali-kali..


maka tidak ada satu cela pada pandangan mata hingga mata itu akan penat sendiri
kerana semuanya dah terbaik...sempurna

apa aku nak kata sebenarnya..
huh = ='
sebab tu aku tak suka bahasa berlapik2 ni..
ia buat aku lupe dan topik pon bleh lari sebab lama sangat..



 okeh..settle down = =" sigh*

manusia yang rasa selesa dengan apa yang dia ada
pasti dengan mudah akan melupakan ALLAH
dan ketahuilah bahawa kehidupan dunia ni
kesenangan yang ada adalah ibarat
[seorang ayah yang memberikan kalung palsu buat anak kecilnya]

anak kecil itu pasti gembira kan
sedang bagi anak 'dewasa' yang tahu nilai 'kalung' tu pasti tak de hati

mungkin harini bagi yang sedang melangkah ke arah yang halal...(pernikahan)
jangan lupa pasti dalam perjalanan akan tetap diuji keimanan tu
bagi yang masih dalam tali ikatan pertunangan peliharalah
peliharalah keberkatan itu..jagalah batas dalam masa pertunangan tu..
kawal bercakap dalam tepon
topik perbualan
apa yang kita tanam harini, itulah yang akan kita tuai kelak...
keberkatan itu lebih penting dari segalanya



but fix it.. follow what ALLAH want..

islam ni mudah..tapi jangan ambik mudah...
tersasar nanti..

aku concern sebab tu aku tulis...
nak bercakap
aku kena karang ayat sesuai untuk target dulu






No comments:

Post a Comment