Monday, May 7, 2012

Secret Ingredient

Assalamualaikum wbt

bila makan secret recipe..kek dan pasta 
pasti terasa macam "waoh..mst dalam ni ade ingredient yang osm"
sebab dalamnya ada "rahsia"

pastinya kalian mmbaca posku ini membuatkan kalian tertanya-tanya
"wah..apakah?" (imaginasi penulis)

MasyaALLAH , Allah menggerakkan  hati untuk membaca dan tangan untuk membelek satu majalah
"JOM!"

nak katanya
dengan adanya secret ingredient ni sume menda akan jadi best

bukan cukuplah itu sahaja maka semua akan jadi syok
..tapi dengan adanya resipi rahsia itu menjadikan ia lebih lazat dan 'kenyang' ...enhance the sense!

adoi..penatnye nuleh dengan bahasa macam ni
baik

pernah merungut usrah xbest?
pernah merungut pergi program xbest?
xdapat pape pon dari daurah?
rasa kenapa ukhwah xbasah bila dalam program atau dalam usrah?
pernah rasa xmau pergi program atau usrah sebab muajih atau naqib/ah yang xsyok
atau memberi taujih menda yang kita dah tahu
[bosan dan rasa ilmu dah banyak]

ni aku nak kongsi resipi rahsia
nak tahu ape?
haha!
pastinya ia adalah rahsia...kalau rahsia xkan nak gtau kan
adoi!
ok2..dalam islam ilmu xleh jadi rahsia..
jangan jadi macam ahli kitab yahudi!

RESIPI/ BAHAN RAHSIA YANG AKAN MENYEBABKAN SEMUANYA SYOK ADALAH:
IKHLAS


alah..aku biasa dengar lah tentang ikhlas tu. asyik2 ikhlas
ha ah..mmg benar kata saudari..aku pon dari awal tarbiyyah sampai sekarang masih sedang mencari erti ikhlas
sebab nak belajar erti ikhlas tu sangat sukar
namun amal akan dinilai denga IKHLAS
semuanya bermula dengan IKLAS
carilah erti ikhlas...berdoalah kepada ALLAH


kenapa dengan gambar ni?
nak tahu kenapa..?
sebab dari susu yang keluar dari haiwan ternak ini terdapat tanda-tanda kebesaran ALLAH swt
bertapa Allah memberi nikmat anugerah yaitu susu yang keluar tidak bercampur dengan darah sedikit pon
itulah makna ikhlas..
apa yang kita beri pada ALLAH bersih! suci!
tak bercampur apa-apa yang lain selain dari NYA

dengan adanya IKHLAS akan menyebabkan segala apa yang berlaku kita akan rasa best
sebab kita buat kerana ALLAH
apa yang berlaku ada campur 'tangan' ALLAH
usrah xsyok? baiki lah ia..bergeraklah utk menggerakkan gerabak best yang anda idam2kan
berilah teguran kepada naqibah dengan baik
berukhwah lah dengan IKHLAS
daurah xbest?
cadangakan apa yang best..
jadilah manusia Rabbani (ALLAH oriented)

andai sahaja...
bayangkan susu yang kita minum bercampur darah?
waallahua'lam




No comments:

Post a Comment