dig into the CAVE

Sunday, June 10, 2012

Peluang Yang TAk Terbayar

[Bismillah]

Assalamualaikum wbt 9/6/12 1:51 pm

Alhamdulillah Allahuakbar Subhanallah MasyaALLAH

"Akak ada rancang nak buat rehlah..."
"Yeay..jom akak..jom..." sahut adik2 usrah
"Kat mana akak?" tanya salah seorang dari mereka
"Hmmm...tempat paling jauh la...Bukit Ekspo..." = =' udara pecah dengan ketawa..hahaha ok lah tgok biawak berenang

malam tu aku sketch la perancangan ape yang cantik untuk hari berkenaan.
pencarian tarikh untuk rehlah ni alhamdulillah mudah
perlantikan AJK..

MC: Miss Auni Khalid
AJK Makanan: Miss Erna, Miss Atikah B
AJK Aktiviti: Miss Mun-Mun, Miss Suzida
AJK Kedatangan: Miss Asrin (hahaha...kami yang amek kedatangan dia...)
Miss Zakiah, Miss Busyra dan Miss Atikah A

maka dengan Izin Allah maka berlansunglah harini..(Gambar ada sama Miss Mun-Mun)
kami tdur di R.I
malam tu siap potong2 carrot..rendam bee hoon (Hasilnya...Meehoon yang osm..marveles)

pada hari kejadian, maka kami bergerak lah dari RI p Bukit Ekspo nan indah
cari port baik punya..
dengan hujan renyai2..ouch...syoknya..subhanallah

selama bersama mereka yang sebenarnya inilah yang mentarbiyyah aku..
dengan usrah yng aku bawak ni...sebenarnya bukan aku tarbiyyah depa..tapi ALLAH...
dan aku tertarbiyyah sekali
masyaALLAH

yang pasti dari perkongsian mereka...
aku pasti telah banyak luka-luka di hati mereka dan aku juga
yang pernah dlu kita redah jalan maksiat
yang pernah dlu kita langgar segala lampu merah ALLAH
yang pernah dlu kita tidak berhati-hati dalam bertindak
yang pernah dulu kita dicaci maki manusia tanpa belas
yang pernah dulu kita dihalau2
tapi itu dulu
kita adalah siapa kita harini dan kemana kita nak bawak diri kita...
kisah dlu biarlah jadi pengalaman...kata kak busyra "experience is the best teacher"

subhanallah...tapi kini kita ada hadiah...
kita memiliki satu sama lain..Allah temukan hati-hati kita
ukhwah yang kita bina hari ni ada barakah nya
tepat pada tika dan masanya maka segalanya berlaku seizin Allah.

jangan pernah berpaling dari jalan ini
kerana sesungguhnya ia amat manis
mujahadah sememangnya pahit..
kerana syurga itu manis~

aku sayang kalian kerana ALLAH.
namun perpisahan pasti berlaku
tarbiyyah lah yang menguatkan kita semua
ingat daku dalam doa rabithah kalian

"YaAllah peliharalah jiwa2 ini..semoga ia mnjadi jiwa muthmainnah..yang Engkau Redha dengan kami dan kami redha dengan Mu.."



No comments:

Post a Comment