dig into the CAVE

Thursday, June 7, 2012

penganggur

[Bismillah]
Assalamualaikum wbt 5:44PM, 7-6-2012

perasaan yang sama masa lepas degree.
aku sedikit tak keruan
ahahaha
masyaALLAH..
tak tahu dah nak ckap cane. aku dengan drastiknya berenti kerja tanpa bertahan sedikit pon
huh..tapi aku tak menyesal pon. sebab walau aku sedikit ting tong..menghitung hari..dan masa-masa yang berlalu aku tenang.. (sedikit serabut memikirkan sumber kewangan) ahahaha
kena la pikirkan..sape la nak tampung kereta aku tu kan..
terbaiklah...
adoi..nape la aku xpergi2 lagi jumpa lecturer ni..
dah p jumpa haritu la..tapi tak puas hati ah..

perancangan:

10/6/2012; daftar master-----> jumpa penyelaras chop sorang pensyarah------>mintak jadi RA sementara tggu sambung master---->bulan 9 boleh start master....Allahumma yassirna wala Tuassirna :)

Aku rancang ajer..dan insyaALLAH perkara ini akan jadi mudah atau sebaliknya.
jika orang kta aku bodoh dengan keputusan aku berenti kerja..
aku lebih2 terasa bodoh jika stay di ofis tu sebab aku mcam biji benih dormant dan lambat akan bercambah
lebih baik aku campakkan diri aku ketempat lain yang ada suhu, oksigen dan alat2 lain spaya aku bercambah dengan baik.. insyaALLAH..apa yang ada harini adalah yang terbaik..dan aku sangat kena prepare agar aku keluar dari zon selesa

cewah..
perkara yang masih aku ingat dan menjadi pengajaran dalam hidup aku adalah...

kita tidak perlu drastik nak membeli sebijik kereta..tidak mengapa jika berdikit-dikit membeli sebiji tayar dan sebiji tayar lagi hingga cukup 4 tayar sekali dengan tayar spare kemudian beli kusyennya pula..enjin2 dan tangki2 yang ada...masyaALLAH..bertatih la walau lambat as long as kau membesar..

bercambah lah dengan baik aduhai jiwa ku...
waallahua'lam

No comments:

Post a Comment