Tuesday, June 26, 2012

Pomodoro

Assalamualaikum wbt

pomodoro..pomodoro..pomodoro...
aku bukan orang yang disiplin la nak ikut pomodoro..
budak hyper ini xakan dapat menumpukan perhatian walau setengah jam..
macam-macam teknik
teknik pomodoro
teknik labah2
nak fokus punye pasal
aleh2..bukak blog..blog walking ...ahhhh..tak senonohnya perangai aku ni! (Bukan perangai jijik ya..tapi xsenonoh...xcantik)
mcam budak2 baru nak meningkat usia jer ni...
tak matang la kau nih!
bukak facebook lagi lah teruk!
kau tahukan kau banyak kerja?
KENAPA???
KENAPAAAAA??
KENAPAAAAAAAA??
SEBAB:

1) semangat kau tahik ayam
2) kau ada penyakit M yang luar biasa
3) kau xmau keluar dari kepompong selesa
4) kau xtahu priority
5) kau rasa umur kau panjang lagi!
6) kau kedekut
7) kau negative...tengok lah apa yang kau tulis kat atas...hahahaha...gotcha!

eheh...
ok2...
 lebih POSITIF kali ini...

kau ni mcamni.. kau dah tahu attitude kau haru biru..kenapa kau tak perhatikan dengan teliti mencari permasalahan dan penyelesaian?
kawan kau ramai kan?
 nape tak mintak tolong depa pantau ?

bagaimana nak tukar attitude ni? 

1) kena ada target masa dan keutamanaan (Awlawiyat)
2) jelas matlamat...master akan dibuat selama 1 tahun setengah atau dua tahun paling lama
3) kena pandai cari peluang..apa yang nak diubah itulah yang payah..kalau rasa payah itu lagi bagus...hahaha..torture urself before other torture u..biasala kena marah <3
4) komunikasi skill dipertingkatan...senyum selalu..masalah tetap akan datang...elakkan hormone jahat merosakkan jantung mu...ahahhaa
5) rendahkan ego..maafkan orang..no mind blocking2 after this..ok?
6) bijak kawal emosi...
7) ada planner... 1 year forward? 5 year? 10 year?
8) ada nota kecil kemana sahaja pergi
9) bersedia untuk di transform... 


okeh? mcam banyak lagi jer...oh ya...

BANYAKKAN DOA
HUBUNGAN DENGAN ALLAH SWT KENA TAHAP SENSITIF PUNYA JAGA
HUBUNGAN DENGAN MAK ABAH JUGER....gimana ni...
HUBUNGAN DENGAN AHLI DAN ANAK USRAH....

hoyea2...selamat beramal!

No comments:

Post a Comment