Thursday, June 3, 2010

lemau sungguh~

salam..kadang2 kita selalu cakap...
"aku jahat, tak layak nak ajak orang jadi baik..~~~"..
" boleh ke g program tu? tak per kalau aku p?aku tak cukup baik macam ko.."

kadang2 saya bosan dengan statement yang seperti diatas..sampai kadang2 saya menghela nafas .."huh...~~" dan senyum ..tak kata ya..tak kata tak..mungkin kadang2 juga kita lupa yang kehidupan kita sebenarnya singkat dimuka bumi ALLAH...setiap saat berlalu tanpa kita sedar yang umur makin meningkat....hayat Rasululllah, 63 tahun..kita dan 22, 23, 24 etc tahun..cuba tolak2..dan di timbal kembali bahawa dalam satu hari malaikat maut datang memandang wajah kita 70 kali..makanya, anda masih hidup hari ini tidak lain sebab ALLAH masih mengizinkan anda menghirup udara segar dengan harapan kita menjadi hamba yang patuh padaNYa...dan mungkin juga kerana ada yang mahu hidup lama kat dunia ni..sebab diakhir zaman, ALLAH akan ambil kembali hambaNYA yang soleh dan tinggalkan orang2 yang kufr mentadbir dunia hingga akhir dunia..maka benarlah hadis nabi mangenai sikap wahan kita, umat akhir zman..

"cintakan dunia, takutkan mati.."-definisi wahan dari Rasulullah saw..
 
kita kata kita cintakan ALLAH..dan agama ini, agama islam..bila karikatur mengenai Rasulullah, satu dunia umat islam yang bangkit membuat bantahan..saya tak kata la ia salah..bagusla tu, ada juga kesedaran...lakukan batahan secara dmai la katakan..kita laungkan, hidup islam..tapi sebenarnya kita yang membunuh islam itu sendiri..fikir2kan..kita yang menghidupkan budaya kafir dalam kehidupan..zina merata2, anak2 luar nikah bertimbun, yang hidup, yang tak didaftarkan, yang telah meninggal, yang dibunuh, mana laungan islam tu? saya rasa kalian yang membaca dah naik muak dengan kata2 ni...mana solusinya? cara jauhi zina yang bermula dengan couple ini??? 



sila rujuk saifulislam.com..ada post terbaru ustaz mengenai jauhi zina..sila la baca...banyak perongsian dari ustaz..sama2 manfaatkan..apa guna menulis jika tidak termanfaatkan?


http://saifulislam.com/?p=8139#more-8139



waallahua'lam

No comments:

Post a Comment