Thursday, June 24, 2010

buat lah sesuka hati mu


pemalu kah anda??

adakah anda pemalu??

adakah pemalu itu anda??

maka apa sahaja persoalan dan gaya soalan, maka jawapan nya cuma 2..

ya atau tidak..

malu pun ada 2..bertempat atau tak bertempat.. (haish..macam...macam)


Abu mas'ud Uqbah bin Amr Al-Anshari Al-Badri ra berkata, Rasulullah saw bersabda,

"Sesungguhnya sebagian dari apa yang telah dikenal orang dari perkataan kenabian yang pertama ialah, 'Bila engkau tidak malu, maka berbuatlah sekehendak hatimu.'."


malu sebahagian dari iman..

malu akan membatas kan kita melakukan sesuatu..

jika tak kena pada tempatnya..maka malu tak bertempat namanya..

 pernah la kena tembak 2 3 das..sebab malu seperti diatas...

"malu nak bertanya, malu nak jawab soalan, malu nak buat baik..dan etc.."

memang betul kalau malu, ia akan membataskan..(jangan tiru sikap diatas yang semestinya tak bertempat,,kalian dan aku harus berani..berani dalam menyatakan kebenaran..berani bertanya bagi menerang jalan..berani untuk berubah kearah yang lebih baik..)


andai tiada malu, maka buatlah sekehendakmu..

berkongsilah dengan semua orang..

gamba aksi manja..dengan jelingan mata keatas (trend budak zaman sekarang) untuk mendapatkan effect mata lebih besar bagi yang ada rasa2 semacam mata dia itu cantik..dan memang sesuai untuk ditayangkan...bukan untuk mentadabbur alam..

senyuman manis dari bibir merekah bak delima tak masak..

yeah..upload la banyak2 dalam facebook..

ada boyapren merupakan kebanggaan..memandangkan amatlah sukar untuk bertemu dengan kaum adam yang ramainya menuntut di pudu dan yang sama taraf dengannya..


 
hai anak gadis...buatlah sesuka mu andai tiada malu lagi...


sudah cukuplah.aku menegur diri ku buat kali ini..
maaf andai rasa mual..insyaALLAH..teguran diatas adalah buat diri yang dhoif ni...

No comments:

Post a Comment