dig into the CAVE

Monday, June 21, 2010

MISI part 4~ syahadatul Haq



[ana tinggal program MISI 5 hari..jadi banyak slot ana tertinggal..asif tak dapat la nak upload~~]

HARAPNYA ANDA DAPAT SCROLL DAN BACA SAMPAI ABEH PART NI.. 

bab SH ni memang panjang..seingat ana 2 hari masa 1st time ana dapat kat KLIA dulu..

kali ni ana dapat lagi..malu gak ngan diri sendiri sebab tak banyak yang berbeza (dari segi amal ana sendiri)..ana ada soal diri ana.."seberapa ramai dah manusia yang kembali pada jalan ALLAH lepas ana denga SH ni?" semestinya tak ramai..atau mungkin lebih teruk lagi..tak ada sorang pon..

secara ringkasnya...SH adalah 
  1. once anda mengucap syahadah dan mengatakan "LA ILLAH HA ILLAALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH" maka tugas anda bermula..hmm..ingat lagi tak bila anda mula mengucapkan syahadah? adakah anda telah melaksanakannya? 
  2. SYAHADAH itu adalah penyaksian kita bahawa ALLAH itu Tuhan kita, dan tak akan kita sekutukan dan memastikan kalimah-Nya tertegak..dan kita juga bersaksi yang Muhammad adalah Rasul dan baginda adalah qudwah kita.maka apa yang Baginda lakukan, itulah yang kita akan lakukan..apa yang ditinggalkan..itulah yang kita akan tinggalkan...
  3. laksanakan apa? yeah! tepat sekali..ajak orang kembali pada ALLAH dan tak meng 'ILLAH' kan benda lain selain ALLAH..atau dalam bahasa mudah..DAKWAH..
  4. ILLAH lain selain ALLAH adalah apa2 saja selain ALLAH..salah satunya adalah...jika anda (nauzzubillah)terlampau cinta dan setia pada boyfren,setiap kata boyapren dituruti, setiap arahannya terlaksana, bimbang ditinggalkan..maknanya, anda telah meng'ILLAH' kan boyapren anda..ya mungkin anda kata anda tetap solat..tapi fikir balik mana priority anda? boyapren atau ALLAH?   
  5. bila orang dengar perkataan dakwah..akan ada rasa jengkel.."apa hal lak nak dakwah2..tabligh kan ada.." "hal aku, hal aku..hal ko, hal ko ar..".."kubur masing2!"
  6. jika ayat diatas pernah anda dengar, maka ketahuilah bahwa setiap tanggungjawab yang ALLAH amanahkan pada kita akan ALLAH tuntut..di akhirat kelak..kerana tugas ini adalah bagi mereka yang telah membuat penyaksian..ALLAH akan menjadi hakim, dan Rasulullah pula adalah saksi...
  7. surah al-baqarah: 143...."Dan demikian pula Kami telah menjadikan kamu (umat islam) "umat pertengahan" agar kamu menjadi saksi atas(PERBUATAN) manusia dan agar Rasul (Muhammad) menjadi saksi atas (perbuatan) kamu...
  8. ya..anda boleh saja mau melihat maksiat (APA2 MAKSIAT DAN SEBARANG KEMUNKARAN HARUS DICEGAH..DAN KEMBALIKAN SEMUA MANUSIA DIBAWAH UNDANG2 ALLAH) didepan mata anda, dan membiarkan sahaja..tanpa apa2 action..tapi dosa pendosa itu juga akan anda tanggung..jangan rasa tak terkejut pulak bagi yang tak pernah tahu hal ni..bagi sesiapa yang menyorokkan yang hak (kebenaran)maka diakhirat ALLAH akan mempersoalkan hal ini..
  9. tugas kita hanya menyampaikan..jadi mahu bagaimana mereka yang tidak tahu itu atau yang buat2 tidak tahu dosa dan pahala maka terserah pada mereka dan ALLAH jua yang mengurniakan hidayah..
  10. memanag ia bukan mudah..tapi sampai bila kita nak ambiL mudah saja..? 
JADI! ayuh MAJU!!!

No comments:

Post a Comment